zondag 15 mei 2011

California

Vorige week vrijdag bracht Hans me al vroeg naar het treinstation in Poughkeepsie. 2 Uurtjes treinen naar "the City". Vanaf Grand Central, prachtig station, is het 20 minuutjes lopen naar het werkadres van Kim. Het is weer even wennen aan het lawaai in de grote stad en is het weer oppassen geblazen om niet tegen iedereen op te botsen, busy, busy, busy. Op zaterdag zijn we al heel vroeg op. We nemen de metro en de airtrain naar JFK want

KIM EN IK GAAN SAMEN EEN PAAR DAGEN NAAR CALIFORNIA

Onderweg mooi zicht op de Rocky Mountains, met sneeuw, wijdse droge gebieden, rivieren en de vele grote en kleine canyons. Na ruim 5 uur vliegen landen we in Los Angeles, het is er zwaar bewolkt. Een shuttlebusje brengt ons van het vliegveld naar de autohuur. Kim gaat achter het stuur, we zetten de klok 3 uur terug en gebruiken de extra tijd om naar Malibu te rijden

voor een heerlijke lunch in een restaurantje met uitzicht op de Grote Oceaan. Als 's middags de zon doorkomt is het water prachtig blauw.

Op zondagochtend rijden we naar Hollywood Boulevard, lopen we de Walk of Fame en bij het Chinese theater bekijken we

de hand- en voetafdrukken van beroemde sterren

en veel Chinese toeristen

De beroemde Rodeo Drive met prachtige winkels (wel gratis parkeren!)

Rolls Royces staan achteloos geparkeerd bij de parkeermeter, nergens nog zoveel dure auto's gezien als in LA

Zondag is het moederdag en wordt ik meerdere keren Happy Mothersday toegewenst. Als we een broodje kopen in een klein italiaans tentje reikt de eigenaar me een papieren zakje aan gevuld met lekkere zelfgemaakte koekjes, Happy Mothersday. Kijk dat vind ik nou weer heel leuk van amerikanen. Mijn lieve dochter trakteert me 's avonds op een heerlijk dinertje; heb in Amerika nog niet zo heerlijk gegeten als daar. Het is er ook heel gezellig en je kreeg er ook echt een moederdag-gevoel. Vorig jaar samen in Florida, nu dus samen in Californië.

De volgende dagen rijden we op de Pacific Coast Highway naar het zuiden en bezoeken prachtig mooie badplaatsen als Laguna Beach, Newport Beach en Naples. Sommige plaatsen heel lux, sommige gewoon simpel gezellig met leuke winkeltjes en eettentjes.

Voordat we op woensdagmiddag weer terugvliegen eten we nog aan het strand van Venice Beach met zijn vele gekke straatartiesten en waar veel mensen heel sportief bezig zijn.

Je kan er ook volop cannabis kopen, als het maar op voorschrift is van je dokter!

Op woensdagmiddag om 2 voor 2 leveren we de huurauto in en vliegen we weer terug naar NYC. Met enige vertraging vanwege het slechte weer, komen we daar om 2 uur 's nachts aan.

Het was een hele leuke trip, kort maar krachtig en alle hoogtepunten gezien. Nu weer terug naar de realiteit en ons bootprobleem. Daarover meer in mijn volgende verhaal.